mandag 12. oktober 2009

Nå er det natt.

I dag(kveld), når jeg gikk over et mørkt jorde, kikket opp på Melkeveien, på et mørkt sted med relativt langt mellom husene(nei, jeg bor ikke i Indre Sogn, så det er ikke så himla langt mellom husene.), tenkte jeg; jeg lurer ikke engang på om det er liv der ute, jeg bare lurer på om jeg får leve lenge nok til vi mennesker etablerer kontakt med de. Det er en halvt sær tanke, det faktum at vårt tallsystem, klarer ikke engang i nærheten å innbefatte antall stjerner og planeter der ute. Og med det faktum nå lagt på bordet, håper jeg for alle nogenlunde godt ansette forskeres skyld, at de ikke for alt i verden lurer på, OM det finnes liv der ute, men at spørsmålet heller er HVOR.


Men over til en annen sak. Jeg har nå offisielt kommet frem til at jeg er en sær person. ikke sær fordi at jeg plutselig, midt under en forretningsmiddag begynner å ta bena på bordet, og spørre sjefen om han tror det er sopp, eller bare dårlig fothygiene, nei da, jeg mener jeg er sær fordi jeg tror inderlig på at det er ikke veldig mange som tenker som meg. Jeg mener ikke å hevde at jeg er smarere enn alle andre, eller dummere for den saks skyld(Gud forby, jeg har ikke tatt IQ-test enda, fordi jeg ikke ønsker å ødelegge min egen illusjon om jeg er sånn ganske over gjennomsnittet smart.) Og så er det også det at i nesten enhver setting jeg er, tenker jeg "hva ville vært det optimale soundtrack for akkurat det som hender nå?" Det aner meg at, om noen skulle lage film om meg og mitt liv, ville det vært vanskelig nok å skildre alle de sjarmerende små detaljene som vandrer rundt oppi hodet mitt, f.eks. når jeg åpner den knirkete, gamle grinda ved den eldgamle togovergangen ved der jeg bor. Men jeg tror også det at, soundtracket til mitt liv, ville vært definert av en god del låter som ikke absolutt alle kjenner til, snarere tvert imot.
men hvis alle hadde visst om det, ville jo alt det jeg mener, være en bløff. At jeg er Ikke Helt A4.

1 kommentar:

  1. Hihi, du er absolutt ikke den eneste som tenker på hva det optimale soundtracket ville ha vært. Jeg for min del tenker også på hvor gøy det hadde vært å lage dokuserie om "livet på Østereng!" Så jeg tror det er noen i familien som har arvet noe særhet, og det er vel kanskje ikke så veldig rart, med tanke på foreldrene og slekta.

    SvarSlett